MOVE TO LEARN "RUCH DLA UCZENIA SIĘ"
INNOWACJA PEDAGOGICZNA "RUCH DLA UCZENIA SIĘ"
zatwierdzona i wdrożona w naszym przedszkolu!

Metoda „Move to Learn” została stworzona z myślą o dzieciach z niedojrzałością do nauki szkolnej, nadpobudliwością psychoruchową, zaburzeniami koncentracji uwagi, czy z problemami neurologicznymi. Jest metodą terapii opartej na ruchu, przeznaczoną do stosowania z dziećmi i młodzieżą mającą trudności w uczeniu się wynikające z opóźnień w rozwoju neurologicznym.

Barbara Pheloung, autorka programu oraz ceniona specjalistka w zakresie trudności w uczeniu się, przez ponad trzydzieści lat pracowała z dziećmi mającymi trudności w uczeniu. U wielu z nich zaobserwowała niezwykłe wyniki, które udokumentowała w czterech książkach: Help your Child to Learn (pomóż Twojemu dziecku w nauce), Overcoming Learning Difficulties (Pokonując trudności w uczeniu się), Help your Class to Learn (Pomóż Twojej klasie w nauce) oraz Schoolsc Floors (Szkolne Podłogi).

Częstą przyczyną trudności w uczeniu się jest problem neurologiczny, nie edukacyjny. Częściowo przejawia się to tym, że u dziecka mogą występować odruchy pierwotne jeszcze z okresu niemowlęctwa, które powstrzymują lub utrudniają rozwój, a także tym, że dwie półkule mózgu takich dzieci, a zatem również ich ciało, zazwyczaj nie pracują ze sobą efektywnie.

Możemy pomóc takim dzieciom. Program Move to Learn został stworzony specjalnie w odpowiedzi na braki takiej dojrzałości do nauki szkolnej. Jego skuteczność została udowodniona, a program może z łatwością być włączony do przedszkolnego programu nauczania, aby zapewnić pomóc każdemu dziecku. Dokumentuje to książka Szkolne podłogi jak również badania dr Agnieszki Olechowskiej z Akademii Pedagogiki Specjalnej.

Celem prowadzonych ćwiczeń jest poprawa koncentracji uwagi, sprawności ruchowej oraz koordynacji wzrokowo- ruchowej uczniów, a tym samym przyczynić się do osiągnięcia dojrzałości szkolnej przez dzieci. W wyniku realizowanego programu metodą „Move to learn” dzieci powinny osiągnąć sukces terapeutyczny w postaci poprawy stanu rozwoju psychoruchowego, zdobyć umiejętność koncentrowania uwagi na ćwiczeniach i zabawach, a także wzmocnić poczucie własnej wartości, dzięki pokonywaniu własnych słabości i trudności.
Innowacja pedagogiczna „Ruch dla uczenia się” skierowana jest do dzieci z trudnościami rozwojowymi szkolnymi. Jest programem terapii percepcyjno- motorycznej.
Ma zapobiegać lub ograniczać trudności w osiągnięciu dojrzałości szkolnej, poprawić ogólne funkcjonowanie dziecka, kształtować gotowość do nauki, usprawniać motorykę, koordynację, zachowanie, poprawić koncentrację, wzmacniać pewność siebie oraz podwyższać kompetencje społeczne.

Logo i zdjęcie, źródło: www.activate-learning.com.au; http://movetolearn.com.au/content/poland.html