Procedura organizacji zajęć dla dzieci posiadających orzeczenie (...)

Procedura organizacji zajęć dla dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego oraz pomocy psychologiczno-pedagogicznej

PROCEDURA ORGANIZACJI ZAJĘĆ DLA DZIECI POSIADAJĄCYCH ORZECZENIE O POTRZEBIE KSZTAŁCENIA SPECJALNEGO ORAZ POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W WARUNKACH PANDEMII W PRZEDSZKOLU NR 95 Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. KRÓLA MACIUSIA I

§ 1

POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Przy organizacji zajęć należy uwzględnić bezpieczne warunki ich realizacji.
  2. Organizacja zajęć może odbywać się w formie indywidualnej lub grupowej.
  3. O rodzaju organizowanych zajęć decyduje dyrektor, po uzgodnieniu z Radą pedagogiczną. Rodzaj zajęć musi uwzględniać możliwości zachowania odpowiednich warunków sanitarnych.
  4. Powierzchnia każdego pomieszczenia przeznaczonego na pracę grupową 3-5 dzieci w miarę możliwości, powinna wynosić, co najmniej 15 m², w przypadku liczby większej niż 5 powierzchnia przeznaczonego na zbiorowy pobyt dzieci ulega zwiększeniu na każde kolejne dziecko, co najmniej o 2 m², jednakże nie może być mniejsze niż 1,5 m².

§ 2

WARUNKI SANITARNE

  1. W zajęciach nie mogą uczestniczyć dzieci oraz kadra pedagogiczna, którzy są objęci kwarantanną lub izolacją albo mają objawy infekcji dróg oddechowych.
  2. Wszyscy pracownicy mają zapewnione środki ochrony indywidualnej (maski, przyłbice, rękawiczki, fartuchy w razie potrzeby, przesłony pleksi w przypadku logopedów, psychologa, nauczycieli wspomagających prowadzących zajęcia rewalidacyjne) oraz instrukcje prawidłowego ich stosowania.
  3. Nauczyciel decyduje o długości zajęć i ich przebiegu, tak aby można było zachować, jak najbezpieczniejsze warunki pracy.

§ 3

SZCZEGÓŁOWA ORGANIZACJA PRACY

  1. Logopeda, psycholog, nauczyciel wspomagający:
  1. Przed przystąpieniem do zajęć należy zdezynfekować ręce, nałożyć rękawiczki, sprawdzić, czy pomieszczenie zostało zdezynfekowane
  2. Zajęcia prowadzone są w przyłbicy i jeżeli jest taka możliwość z wykorzystaniem osłonki pleksi lub z zachowaniem, co najmniej 2 metrowego odstępu od dziecka
  3. Przed każdym zajęciem należy przemyśleć, z jakich pomocy będzie się korzystało
  4. Pomoce papierowe, które można - należy za laminować i po każdym użyciu zdezynfekować
  5. Nie używamy  pomocy których nie można zdezynfekować
  6. Po każdych zajęciach nauczyciel musi zdezynfekować ręce, przedmioty i powierzchnie na których pracował, a także klamki oraz przewietrzyć pomieszczenie przez co najmniej 15 minut
  7. Należy dopilnować, aby dziecko przed każdymi zajęciami i bezpośrednio po nich umyło ręce
  8. Nauczyciel specjalista osobiście odbiera i odprowadza dziecko do grupy
  9. Przed przystąpieniem do zajęć nauczyciele specjaliści muszą przygotować gabinety pracy, aby zachować, jak najbezpieczniejsze warunki pracy w reżimie sanitarnym. Trzeba zwrócić uwagę, aby dzieci miały jak najmniejszy dostęp do przedmiotów, pomocy znajdujących się w gabinecie tak, aby ich nie dotykały.  
  10. Nauczyciele specjaliści we własnym zakresie są zobowiązani do zmiany odzieży i obuwia
  1. Terapeuta SI/rehabilitant
  1. Specjalista musi przygotować swoje miejsce pracy w taki sposób, aby ograniczyć ilość przedmiotów w zasięgu dziecka
  2. Do zajęć należy wykorzystywać przedmioty możliwe do dezynfekcji
  3. Po każdych zajęciach wszystkie przedmioty z którymi dziecko miało kontakt należy zdezynfekować oraz przewietrzyć salę przez co najmniej 15 minut
  4. Specjalista pracuje w rękawiczkach, przyłbicy i fartuchu (w razie potrzeby)
  5. Nauczyciele  we własnym zakresie jest zobowiązany do zmiany odzieży i obuwia
  6. Wszystkie zajęcia prowadzone są indywidualnie
  7. Należy dopilnować, aby dziecko przed każdymi zajęciami i bezpośrednio po nich umyło ręce
  8. Po każdym dziecku należy zdezynfekować przyłbicę, zmienić rękawiczki, zdezynfekować fartuch oraz klamkę
  1. Podczas prowadzenia zajęć obowiązuje zakaz korzystania z telefonów komórkowych.
  2. W czasie pracy z dziećmi nie wolno nosić na rękach poniżej łokcia żadnych ozdób, tj. pierścionki, bransoletki, zegarki, itp.
  3. Procedura wchodzi w życie z dniem:1 września 2020 r.