Procedura organizacji zajęć dla dzieci posiadających orzeczenie (...)
Procedura organizacji zajęć dla dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego oraz pomocy psychologiczno-pedagogicznej
PROCEDURA ORGANIZACJI ZAJĘĆ DLA DZIECI POSIADAJĄCYCH ORZECZENIE O POTRZEBIE KSZTAŁCENIA SPECJALNEGO ORAZ POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W WARUNKACH PANDEMII W PRZEDSZKOLU NR 95 Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. KRÓLA MACIUSIA I
§ 1
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Przy organizacji zajęć należy uwzględnić bezpieczne warunki ich realizacji.
- Organizacja zajęć może odbywać się w formie indywidualnej lub grupowej.
- O rodzaju organizowanych zajęć decyduje dyrektor, po uzgodnieniu z Radą pedagogiczną. Rodzaj zajęć musi uwzględniać możliwości zachowania odpowiednich warunków sanitarnych.
- Powierzchnia każdego pomieszczenia przeznaczonego na pracę grupową 3-5 dzieci w miarę możliwości, powinna wynosić, co najmniej 15 m², w przypadku liczby większej niż 5 powierzchnia przeznaczonego na zbiorowy pobyt dzieci ulega zwiększeniu na każde kolejne dziecko, co najmniej o 2 m², jednakże nie może być mniejsze niż 1,5 m².
§ 2
WARUNKI SANITARNE
- W zajęciach nie mogą uczestniczyć dzieci oraz kadra pedagogiczna, którzy są objęci kwarantanną lub izolacją albo mają objawy infekcji dróg oddechowych.
- Wszyscy pracownicy mają zapewnione środki ochrony indywidualnej (maski, przyłbice, rękawiczki, fartuchy w razie potrzeby, przesłony pleksi w przypadku logopedów, psychologa, nauczycieli wspomagających prowadzących zajęcia rewalidacyjne) oraz instrukcje prawidłowego ich stosowania.
- Nauczyciel decyduje o długości zajęć i ich przebiegu, tak aby można było zachować, jak najbezpieczniejsze warunki pracy.
§ 3
SZCZEGÓŁOWA ORGANIZACJA PRACY
- Logopeda, psycholog, nauczyciel wspomagający:
- Przed przystąpieniem do zajęć należy zdezynfekować ręce, nałożyć rękawiczki, sprawdzić, czy pomieszczenie zostało zdezynfekowane
- Zajęcia prowadzone są w przyłbicy i jeżeli jest taka możliwość z wykorzystaniem osłonki pleksi lub z zachowaniem, co najmniej 2 metrowego odstępu od dziecka
- Przed każdym zajęciem należy przemyśleć, z jakich pomocy będzie się korzystało
- Pomoce papierowe, które można - należy za laminować i po każdym użyciu zdezynfekować
- Nie używamy pomocy których nie można zdezynfekować
- Po każdych zajęciach nauczyciel musi zdezynfekować ręce, przedmioty i powierzchnie na których pracował, a także klamki oraz przewietrzyć pomieszczenie przez co najmniej 15 minut
- Należy dopilnować, aby dziecko przed każdymi zajęciami i bezpośrednio po nich umyło ręce
- Nauczyciel specjalista osobiście odbiera i odprowadza dziecko do grupy
- Przed przystąpieniem do zajęć nauczyciele specjaliści muszą przygotować gabinety pracy, aby zachować, jak najbezpieczniejsze warunki pracy w reżimie sanitarnym. Trzeba zwrócić uwagę, aby dzieci miały jak najmniejszy dostęp do przedmiotów, pomocy znajdujących się w gabinecie tak, aby ich nie dotykały.
- Nauczyciele specjaliści we własnym zakresie są zobowiązani do zmiany odzieży i obuwia
- Terapeuta SI/rehabilitant
- Specjalista musi przygotować swoje miejsce pracy w taki sposób, aby ograniczyć ilość przedmiotów w zasięgu dziecka
- Do zajęć należy wykorzystywać przedmioty możliwe do dezynfekcji
- Po każdych zajęciach wszystkie przedmioty z którymi dziecko miało kontakt należy zdezynfekować oraz przewietrzyć salę przez co najmniej 15 minut
- Specjalista pracuje w rękawiczkach, przyłbicy i fartuchu (w razie potrzeby)
- Nauczyciele we własnym zakresie jest zobowiązany do zmiany odzieży i obuwia
- Wszystkie zajęcia prowadzone są indywidualnie
- Należy dopilnować, aby dziecko przed każdymi zajęciami i bezpośrednio po nich umyło ręce
- Po każdym dziecku należy zdezynfekować przyłbicę, zmienić rękawiczki, zdezynfekować fartuch oraz klamkę
- Podczas prowadzenia zajęć obowiązuje zakaz korzystania z telefonów komórkowych.
- W czasie pracy z dziećmi nie wolno nosić na rękach poniżej łokcia żadnych ozdób, tj. pierścionki, bransoletki, zegarki, itp.
- Procedura wchodzi w życie z dniem:1 września 2020 r.